تنور گازی گرد

تنور گرد یا استوانه ای گازی

تنور گازی گرد

تنور گرد یا استوانه ای گازی

نحوه پخت شیرینی زبان

تنورگازی ها 90کالا محصولی مناسب برای پخت انواع نان های محلی و سنتی ، کیک و شیرینی جات ، بریان مرغ و... می باشد.

 پخت شیرینی زبان

نحوه پخت شیرینی زبان 
  • مواد لازم شیرینی زبان:

شکر 1پیمانه ، آب 1/2 پیمانه ، گلاب 1/4 پیمانه ، خمیر هزارلا 1 بسته ، زعفران دم شده 2قاشق غذاخوری ، پودرپسته 2 قاشق غذاخوری.

  • طرز تهیه شیرینی زبان:

برای تهیه شیرینی ابتدا شهد آن را آماده می کنیم. برای این کار ابتدا شکر را به همراه آب درون قابلمه مناسب ریخته و هم می زنیم تا ذرات شکر درون آب حل شود. حالا گلاب را به همراه زعفران دم کرده به شربت اضافه کرد و هم می زنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. وقتی شربت جوش آمد قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در این مرحله خمیر هزارلا را یخ زدایی کرده و روی سطح کار قرار می دهیم و با قالب شیرینی زبان کاتر می زنیم و روی سینی تنورگازی 90کالا را با کاغذروغنی می پوشانیم و خمیر های قالب زده را درون سینی تنورگازی قرار می دهیم.

حالا تنورگازی را روی حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم تنورگازی کاملا گرم شود. سپس برس را به شهد شیرینی آغشته کرده و روی خمیر می مالیم و مجددا یک لایه خمیر روی خمیر قبلی قرار داده و مجددا برس را به شهد آغشته و روی خمیر می مالیم. سپس با چاقو وسط خمیر را خط می اندازیم و سینی را داخل تنورگازی قرار داده و اجازه میدهیم به مدت 20 دقیقه شیرینی ها بپزند. پس از گذشت این زمان که شیرینی ها پخت و روی آنها طلایی و خوشرنگ شد آنها را از تنورگازی خارج می کنیم و مجددا برس را به شهد شیرینی آغشته کرده و روی تمام سطح و اطراف شیرینی ها می مالیم و مقداری پودرپسته روی آنها به عنوان تزئین می کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.